McDonalds skubber bøfferne en smule frem

Jeg blev lokket af en tv-reklame til at købe bøfkædens ‘Steakhouse Classic’, hvori der angiveligt skulle gemme sig to dejlige og saftige bøffer. Og faktisk smagte sandwichen godt, omend den var lidt halvlunken. Peber manglede der ikke, for det var der rigeligt af i prisen på ca. 45 kroner.

En ting kunne jeg ikke lade være med at lægge mærke til. De to bøffer så ud til at være mindre end dem i tv-reklamen. Påfaldende meget mindre. Det skrev jeg til McDonalds om.

Fra butikken (Nørrevold 004) fik jeg et meget venligt og høfligt svar, mens jeg ventede på svaret fra milliardburgerfirmaets marketingsafdeling.

Svaret kom i en mystisk mail med overskriften ‘Mad details have been submitted’.

Jeg turde faktisk ikke åbne mailen, idet jeg frygtede det var en trojansk hestebøf. Men det var det ikke: 

“Kære Bent Otto Hansen

 

Tak for din henvendelse.

 

Jeg er ked af, at du har haft en dårlig oplevelse i en af vores restauranter. Skulle du opleve en anden gang at få udleveret mad, der ikke lever op til dine forventinger, vil jeg opfordre dig til at henvende dig direkte til medarbejderne i restauranten, så vil de lave noget nyt til dig.

 

Hvad angår reklamen, så bruger vi fuldstændig samme opskrift og ingredienser til burgeren i reklamen som til de rigtige burgere, du får i restauranterne. Den eneste forskel er, at ingredienserne på billedet er skubbet en smule frem, så man kan se, hvad der er i.

 

Jeg håber, det svarer på dit spørgsmål.

 

Venlig hilsen,

 

S. B. Wagner

Kommunikationskonsulent”

 

Jeg har allerede takket for svaret, som jeg dog betegner som ‘bestemt ikke tilfredsstillende’.   

6 kommentarer til “McDonalds skubber bøfferne en smule frem

  1. Senor(a) Bøf Wagner (måske fra opera-slægten) leverer et svar, som kunne være hentet fra 1 lektion på 1 semester på RUCs cand.comm.-studie; alternativt McDonalds Hamburger University in Illinois, USA.
    Jeg beundrer din energi i slige consumer-cases. Det kan du – blandt andet – have i tankerne, når du placerer dine øre-bøffer på hovedet og (måske) nyder noget Wagner uden for meget peber.

  2. Tak, Erik og Eric og Søren for proteinrige og supersizende kommentarer.
    Jeg er stadig i tvivl om ordet “mad” i mailens emnefelt skal udtales på dansk eller engelsk.
    Men sagen er bøf. Meget bøf.

  3. Allerede i folkeskolen lærte jeg, at reklamer ikke var varedeklarationer. Tænk på alle de reklamer, der lover ‘sex’ mere eller mindre direkte, hvis bare man køber dette eller hint produkt… Hvis reklamerne holdt turde jeg slet ikke gå i supermarkedet mere.
    Jeg ville også blive betænkelig, hvis jeg modtog en mail med overskriften ‘mad details’ – gale detaljer. Det er galt nok at reklamens makrobøffer bliver til mikrobøffer mod ganen, men ligefrem at kalde det ‘gale detaljer’ forekommer mig at være galmandsværk.
    Jeg vil opfordre Beo til at opsøge Billy Cross’ amerikanske kogebog og følge opskriften på en amerikansk burger hjemme i casa. Den holder, hvad den lover…

  4. Capac…skøn kommentar. Jeg har set Cross og Schack på burgerjagt i New York, og tænderne løb i vand. Jeg gider ikke lave mad. Så hellere lave sjov med restaurant Den Gule Måge 🙂

Kommentér

Udfyld dine oplysninger nedenfor eller klik på et ikon for at logge ind:

WordPress.com Logo

Du kommenterer med din WordPress.com konto. Log Out /  Skift )

Google photo

Du kommenterer med din Google konto. Log Out /  Skift )

Twitter picture

Du kommenterer med din Twitter konto. Log Out /  Skift )

Facebook photo

Du kommenterer med din Facebook konto. Log Out /  Skift )

Connecting to %s